به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ مختاری، مدیر کل روابط عمومی راه آهن در صفحه شخصی خود نوشت:
چند سوال صریح درباره شرکت خصوصی موسوم به «کنسرسیوم ریلی افغانستان»:
۱_ این شرکت چرا و به پشتوانه چه کسی میخواهد انحصار مراودات ریلی ایران و افغانستان را به دست بگیرد؟
۲_ چرا این شرکت خصوصی در مراوداتش با راهآهن افغانستان اصرار دارد به دروغ خودش را نماینده دولت ایران معرفی کند در حالی که چنین امری بارها تکذیب شده است؟!
۳_ چرا آقای کاظمی قمی مانع شکلگیری روابط طبیعی و قاعده مند راه آهن های دو کشور ایران و افغانستان شده و مانع رسیدن مکاتبات راه آهن ایران به راه آهن افغانستان شده است؟
۴_ آقای مصطفی رضایی مدیرعامل کنسرسیوم چه نسبت_فامیلی با آقای کاظمی قمی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در افغانستان دارد که بدون حتی یک روز سابقه ریلی به این مسئولیت گماشته شده است؟
۵_ چرا این کنسرسیوم تحت حمایت آقای کاظمی قمی، حاضر نیست به مقررات معمول سیر و حرکت راهآهن و صادرات و واردات ریلی ( مانند آنچه بین ایران و بقیه کشورهای همسایه وجود دارد) تن دهد؟
۶_ آیا حرکت قطار بر روی خطوط راهآهن جمهوری اسلامی ایران بدون مجوز و حتی داشتن بارنامه، تخلف محرز از قوانین کشور نبوده و شائبه قاچاق کالا ندارد؟
۷_ شکستن قفل درب و تصرف ایستگاه راهآهن میوتک در سی کیلومتری داخل خاک ایران و ضرب و شتم پرسنل خدوم راهآهن چگونه قابل توجیه است؟
با توجه به سوالات بالا، بوی رانت، انحصارطلبی و احیاناً فساد از کنسرسیوم شنیده نمیشود؟ و اگر دیوار کنسرسیوم بخواهد همینطور کج و مبتنی بر رانت و لابی بالا بیاید، آیا نباید برای آینده مراودات ریلی ایران و افغانستان نگران بود؟
گفتنی است؛ در روزهای گذشته افرادی از یک شرکت خصوصی به نام «کنسرسیوم ریلی افغانستان» ایستگاه راه آهن میوتک را در نزدیکی مرز ایران و افغانستان به صورت غیرقانونی تصرف کردند و با شکستن قفل ساختمان وارد آن شدند.
نظر شما